lördag 23 augusti 2008

Utmärkelse och kalas





Denna hittade jag hos Gisan. Tyckte den var så fin jag ska "skicka" den till några bloggisar. Ger den här till Några stycken utan inbördes ordning för ni e alla lika bra, men pålite olika vis.


1. Carpediem: För att du ger andra en inblick i hur tufft allt kan vara när någon blir svårt sjuk. Och du gör det på ett så rakt och ärlig vis att man inte kan annat än att beundra dig.


2. Hemma Hos: Tja vad ska man säga...........du e ju min syster så därför e ju du bäst.


3. Vickies Vardag: För att du beskriver din vardag på ett rakt och ärligt vis. Och för att du har det tufft som få. E glad att jag fann dig.


4. Johannapanna: En ny bekantskap i bloggvärlden men som fångade mitt intresse omedelbart. Du skriver så kul så din blogg börjar bli beroendeframkallande.

5. Miss-Lyckad: För att du ger en massa tankeställare, och får en att fundera över sånt som man normalt inte tänker på. Du e en härlig människa.

-------------------------------------------------------------------------------------------------Ikväll var vi hos min mamma och firade hennes födelsedag. Min älskade lilla mamma. Har jag berättat om henne? Om inte så e det dags, har jag det så förtjänar hon ett inlägg till.

Hon är varmhjärtad, god, snäll, bäst, fantastisk...........................inte bara för att hon e min mamma utan för att hon e hon liksom. Finns alltid där med ett uppmuntrande ord eller med ett skratt. Ställer alltid upp. Är en fantastisk mormor till mina barn, och de älskar henne. Och det gör jag med!!! Jag tackar den Gud jag inte tror på för att hon e min mamma. Hoppas att jag är en lika bra mamma till mina barn.

Jag har blivit beroende förresten........av en lång smal sak som e gul. Den e Bredare längst upp och smalnar av så det breda blir ett huvud liksom.........gud vad jag e kass på att förklara. Det är en tungskrapa. Började med det för några veckor sedan bara för att testa. Nu kan jag inte vara utan den, och snacka om att man skrapar bort gojja från tungan. Blörk säger jag, känner mig väl ofräschare bara för att jag vet vad som finns där, när jag inte skrapat.

Nu ska jag förbereda mig för natten tror jag eller käka godis (vet någon hur man motiverar sig till att gå ner i vikt, förutom vågen och spegeln) eller nåt annat. Känner mig rastlös ikväll.......

Kram till er alla







5 kommentarer:

Anette sa...

Tack....puss....

och du!
Gojan kan nog bero på nikotinet och tjäran.

Gisan sa...

Kul att du tog dig an utmärkelsen! Hittade ett par nya där att besöka.
Så fina ord du skriver om din mamma. Så mycket kärlek!
Tungskrapan har räddat mig från min noja att alltid lukta illa ur munnen. Kramar...

Anonym sa...

den duuuuh TAACK!! tusen tack. Vad roligt att få en sån utmärkelse.

*kram*

Sarah sa...

Tungskrapa ? Hmmm övertyga mig ;)

Elisabeth sa...

Men e du för gullig, eller? Tack snälla snälla för den fina utmärkelsen... tack för orden som ger styrka!

Å jag har en känsla av att du brås ganska mycket på din mamma... hör jag ju!
Å att tacka någon som man egentligen inte tror på... tacka för någon som finns... det vittnar om stor, stor kärlek och tacksam ödmjukhet!

Du är ju helt fantastisk...!!

Varm kram..