fredag 29 augusti 2008

A dream came true

När jag var liten så var jag på Kolmårdens djurpark. Där var vi på delfinshowen. Jag kan säga att jag blev omedelbart förälskad i dessa vackra intelligenta varelser. Jag hade sen en dröm om att någongång få simma med delfiner. Många år gick och 1999 var jag i Egypten.
Vi åkte med på en snorkeltur som var helt underbar. Vi snorklade på korallrev och tittade på allt det fantatiskt vackra som finns där nere. Vi åt lunch på båten och sen gick jag ner och skulle värma mig, efter en liten stund kom vår inhemska guidener och ropade "Dolphins, come see"
Och DÄR VAR DE!!!!!!! " 2 stycken. Vi frågade om vi fick hoppa i och det var ok. Så på med snorkel och simglas och i. Där simmade vi sen med dessa två underbara djur i en halvtimme.
Det var helt fantastiskt. De knorrade och visslade och var väldigt nyfikna på oss konstiga saker som simmade rundor. Och stora är de- det tänker man inte på när man ser dem på tv eller på shower. När vi sen kom upp påbåten igen så.............. jag vet inte riktigt än idag hur jag ska beskriva det. Jag hade en sån härlig känsla inuti, ett lugn som jag sällan upplevt. Det var helt fantastiskt.............det kommer jag aldrig att glömma.
Så drömmar kan bli uppfyllda, när man minst anar det.
Ha en bra helg

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Å du delar med dig drömmen så verkligt härligt... tack snälla! Känns nästan som om jag var med och simmade lite där också...

Varm kram...