måndag 18 augusti 2008

Dagen efter dagen efter

.....beskrivs bäst som trött tröttare, jag.

Lördagen var hur lyckad som helst. Alla hade kul, de gillade maten och drickat, snapsvisorna och sällskapet. Vi hade mixat lite med de som träffats förr och lite andra. Men alla e egentligen av samma skrot och korn. Sociala lättsamma och jätte jätte trevliga.

Och vi åt......och åt.........och åt. Började vid 20 med kräftor, köttfärspaj, laxpaj, sallad och bröd.

När detta var avklarat 2.5 timme senare var alla mätta och belåtna, men klockan började ju rusa så vid kvart över elva satte jag på kaffe till efterrätten, äppelpaj med vaniljsås.

Sen var det dags att äta igen. När jag satte på kaffet var kl kvart över elva när jag tittade på den igen ca 2 minuter senare så var den kvart över 2 :O.

Vart tog denna tiden vägen?? Helt otroligt.

Så de sista gästerna som skulle hem stack vid halv tre tre något. Sen stolpade vi isäng vid halv 5. Jag vill gärna ha det mesta iordningplockat innan jag lägger mig. Sen kan man ställa möblerna rätt och städa lite dagen efter men det finns inget värre än att komma upp dagen efter och se alla halvtomma glas och spilld öl med kräftspad som en extra krydda. Ööörk, pi och usch.

Då få det hellre bli en timme senare.

Idag e jag snortrött, och migränen börjar krypa på.Får nog droga mig och stoppa huvet på kudden en stund.



Imorgon börjar skolan. J är helt i uplösningstillstånd. "E du nervös" frågade jag.

Jaaaa säger han och kryper ihop i en liten boll och fnittrar.

Den store J ska börja ettan och tycker att det ska bli kul att träffa kompisar men inte att de ska ha en massa läxor. "Mamma då hinner man ju inte leka med kompisarna ju", säger han.

OH jisses tänker jag. Lille vän du har 10-15 år kvar i skolan. Men det sa jag inte högt.



Häromdagen stod jag och stekte pannkakor tillsammans med lille J. Han undrade då hur det kunde bli pannkakor. Tja...tänkte jag........det stelnar liksom när man häller det i stekpannan.

Hmmm......sa han.........men mamma hur kan det stelna då?

Ehhh......detkunde jag faktiskt inte förklara. Jag vet ju att det har med koagulering att göra och blandnignen av mjöl och så men hur förklarar man det för ett barn? Jag brukar kunna få till bra svar så de förstår men detta kunde jag icke klura ut.





Kollar lite på OS, och jag säger bara stackars stackars stackars Sanna Kallur. Fy vad besviken hon måste vara. Så taggad som hon var, så trillar hon!!!!!!!!!!!!!!!

Jag tycker sååååååååååååååå synd om henne.


Nu får det vara bra för idag.......må gott alla

kram

2 kommentarer:

Gisan sa...

Ja oj så mycket frågor man får som man inte kan svara på. Saker som man själv inte lägger en tankegnutta på. Men kanske gjorde vi det som små. Kramar...

Marieiskogen sa...

Hej!
Små barn och små ...
Stort barn kom hem efter första dan i skolan, nä sorry!! Gymnasiet!!! och sa ":-Alla snusar!!! Läskiga killar!"
En tjej i klassen och 25% heter Andreas.
Spännande...
Ha det gott och bra.
Många kramar //M