onsdag 13 augusti 2008

.....ibland blir jag bara såå irriterad

Jag satt och kollade igenom de där Gadget grejerna som man kan lägga till här på bloggen. Och återigen blev jag sådär irriterad på kvinnodominansen när det gäller lättklädda bilder. Hittade inte en endaste med lättklädda män.VARFÖR????

Det är väl för fan inte bara killar som bloggar. De bloggar jag läser är skrivna av tjejer.

Men så e det ju överallt. Bara bröst och halvnakna tjejkroppar. Se bara på tv. Där är det likadant, och i OS. Basketkillarna har flaxiga tröjor och flaxiga shorts, medans tjejerna har nån sorts spandex, sparkbyxa på sig som visar varenda kurva. Ja, ja jag vet. Det har alltid varit på det viset. Men jag tycker att det är fel. Den enda gången man får se en skaplig manskropp på tv är när det är simning. Men även där har de ju kläder på sig nuförtiden :(.Fast det finns ju undantag, Michael Phelps till exempel - han e inte bara snygg att titta på han är ju så fantastiskt duktig. Och sen verkar han vara en väldigt sympatisk person, med tanke på vad han säger i intervjuer. Det är inte utan att man beundrar hans sportsmanna anda. Han har ff efter alla dessa guld tårar i ögonen när han står där längst upp på prispallen och nationalsången spelas. Härligt!!

animated image
Animate It!

På lördag ska vi ha kräftskiva. Det ska bli kul.En massa trevliga vänner och god mat (inte kräftorna, dem får andra trycka i sig). Så planering och inköp pågår för fullt. Det är ju ganska mycket som ska fixas men men........
Ibland blir jag lite undrande över detta städande innan man ska ha folk hemma. Det är ju dubbelt så skitigt när de varit hemma hos en som innan. Varför e vi så maniska med städning?
Är det för att umgås och ha kul eller för att kolla in dammråttorna man kommer hem till någon. Själv bryr jag mig inte när jag kommer bort om hur det ser ut. kan tvärtom bli lite nervös om det är så där perfekt. Herregud då e man ju rädd för att röra sig, eller nysa eller spilla på mattan (för hur jag än gör så spiller jag nästan alltid på mig själv).
Men hur det än är så ränner man runt med dammsugaren i högsta hugg och försöker skyffla undan skiten innan gästerna ska komma.
animated image
Animate It!


Nu ska jag nog kolla på en film och käka lite popcorn
Tjing

4 kommentarer:

Vickie sa...

Det där känner jag igen, att man städar som en galning innan man får gäster och näe, jag har inget bra svar på varför man håller på så.
Som du kanske märkt så har jag stängt min blogg för "allmänheten" pga tråkigheter som hänt i min vardag. Jag har tyvärr inte din mailadress så jag kan lägga till dig i min gästlista ifall du vill fortsätta läsa?
Hoppas ni får en trevlig kräftskiva! Kram.

Miss Lyckad sa...

Vännen!

Hoppas du får en "super"kväll imorgon;). Kolla bara att kräftorna inte är tjuvfiskade... Många är nästan helt utrotade. Anyway, nu ska jag inte förstöra din kväll, sorry.

Jag städar aldrig när jag ska få besök, ligger inte i min natur, mamma när hon var i livet brukade klaga på det... "Jädrans skogsbarn.." sa hon, med ett leende. Hihi.

Du, lättklädda tjejer... Jag tror du vet min åsikt. Jag blir så uppeldad att jag inte ens kan börja, then I will never stop.

/ Miss Lyckad -en kulturell avvikelse -

Anette sa...

jag håller med om det där med lättklädda tjejer....löjligt...
Och städningen...ja det är också löjligt...
men det är inte löjligt att gå på fest hos någon man tycker om och det är just det jag ska göra ikväll.

Sarah sa...

Tjing! Trevligt att ha dej tebax. Dock är jag heeeemskt ouppdaterande just nu men bättreing kommer, jag lovar....