måndag 18 augusti 2008

En bokenkät

1. Vilken bok läste du senast:

Heta Affärer av Nora Roberts

2. Vilken bok ska du påbörja härnäst?

Förförande Löften av Nora Roberts

3. Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla:

Det är mest kvinnliga.

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du “nu har jag en fjärdedel”, “en tredjedel”, “hurra hälften” kvar o.s.v.?

Är det en bra bok kan jag bli riktigt ledsen när det bara är en tredjedel kvar och när man läst sista sidan så vill man bara ha mer. Vad hände sen liksom.....

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex. omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar etc?

Det är nog en kombination. Men gillar jag en författare så brukar jag köpa deras nya böcker utan att kolla vad de handlar om. Annars e det nog mest recentioner.

6. När blir en bok för lång?

När jag efter 100 sidor ff inte fattar vad den handlar om

7. Läser du lika gärna på engelska som på svenska?

Nej. Läser jag på engelska så kan jag inte koncentrera mig. Tankarna bara fladdrar iväg


8. Vilken bok kände du senast att du ville övertala ALLA dina vänner att läsa?

Allt för min syster av Jodi Picoult.
En bok om kärlek, svek, beslutsamhet och tragik.

9.Kan du lämna en bok som är tråkig?

Ja, det stör mig inte för det mesta. Men ibland läser man en bok som e så konstig så man måste bara veta vad som ska hända

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla ?

Det är skönlitteratur. Mordhistorier blndat med kärlek passion och hetta

1 kommentar:

Anonym sa...

hihi gillar ditt svar på "när blir en bok för lång"
och jag har också mordhistorier i min bokhylla. nästintill bara..