måndag 9 juni 2008

Värme, dop och rappakalja

Jaha så var denna helgen över. Har varit ute och seglat. Min kära sambo har seglat i många år som "ung" och har nu velat ta upp sit gamla intresse igen. Så denna helgen var det skeppslags segling, ska kanske tillägga att jag har blivit scout nu på "gamla dar". Vi seglade ut i lördags morse 0900 med destination Kastrup. Jag har aldrig seglat så jag har MYCKET att lära -ffa som vi ska på långsegling om 4 veckor, då ska vi segla upp till uddevalla - och detär inte bara det tekniska som man ska kunna utean det är ett helt annat språk. Rena rappakaljan om man inte precis som jag är insatt i det. Men det var fantstiskt kul, även om vi kröp fram i 2.5 knop pga att det inte blåste så jätemycket. Sova i en båt är ju oxå en sak försig. Trångt framförallt, sätter man sig upp slår man huvet i taket. Sen känns det som om man gått och lagt sig duktigt på snusen, ni vet sådär så att det känns som om sängen gungar.
Men det var ganska mysig oxå.

I lördags kväll när vi ätit och var klara så blev jag döpt.
Det funkar så att de som varit med på sin första skeppslags segling blir indöpt i skeppslaget, man får en skopa havsvatten över huvet och får skriva sitt namn i en bok. Kändes ganska högtidligt!
Men sömnen har det inte blivit mycket av i helgen så det hänger kvar, får nog gå och lägga mig tidigt ikväll.
Goodnight bloggers wherever u are....

4 kommentarer:

Gisan sa...

Vilken helg! Du kommer väl under sommaren få gå från blogg till loggbok och sen lägga ut det på bloggen när du kommer hem. För jag och säkert flera med mig vill ju veta hur du har haft det. Kramar...

Jessica sa...

Förhoppningsvis kan vi ha en dator med oss så jag kan blogga lite, får väl abstinens annars:-O
kram

Gisan sa...

Ja jag skulle garanterat få abstinens. Eller oxå kopplar man av totalt när man vet att den inte är med.

Tack för "livspoet"! Det tog jag till mig så pass att jag kunde ta bort Lilla jag vid min profilbild. Det kändes skönt :-) Kramar...

Jessica sa...

kanon...det värmer när någon tar åt sig och gillar det man säger