onsdag 18 juni 2008

Hårtussar, Piller och läsupplevelse

Idag känner jag mig som en ny människa. Klippte mig igår. Det var såååååå skönt. Det var långt, risigt, oformligt och hade en egen vilja som jag aldrig sett maken till. Hon klippte och klippte och klippte. Till slut var där en hög motsvarande kebenekaise (överdrev en smula där kanske).
Nu är det kort i nacken och längre framtill. Och det är helt underbart. Men det känns jättekonstigt när jag borstar det. Det tar liksom bara slut helt plötsligt, och handen far ut i tomma intet.

Var oxå hos dr igår. Har haft superont de senaste två veckorna, har vaknat ovanligt mycket på nätterna och fått rätta till mig, och armar och händer har sovit och domnat, vet inte vad som har hänt. Iallafall så fick jag extra smärtstillande och muskelavslappande. Inget som jag e glad för precis, trodde jag skulle kunna vara utan men nu e det nödvändigt. Jag har ju mina plåster till "vardags" men de ger inte tillräckligt just nu. Djävla skit!!!! Blir så trött på att ha ont jämnt.
Inte bara för det onda utan för att jag blir så trött och virrig.
Men men det blir väl bättre igen, måste tro det annars blir jag helt knäpp.
Dags att skälla på barnen igen ....................fast inte så mycket:-)



Miss Lyckad - En bok till de som bryr sig

Jag läste ut den idag.

Min omedelbara reaktion var:

"Men kära nån, vad är detta????"

Sen blev jag mer och mer facinerad ju mer jag läste. Detta är en bok med mer djup, ilska, sorg,glädje och allt annat man kan känna,än jag kunde föreställa mig. Den kan vända sig till vem som helst. Tror att alla kan känna igen sig i någon av texterna. Det är en bok som inte är helt enkel att förstå; men jag känner att det kanske inte är det som är meningen; utan man får tolka den på sitt eget sätt. Sätta in sina egna erfarenheter bakom, och få, som jag, en spark i magen emellanåt. Tårar i ögonen, ibland, Känna ilska och förbanna stundtals och känna glädje över att man inte är ensam om en del saker. Den är så rakt skriven. Utan någon blygsamhet. Utan tvekan.

Det är en högst ovanlig bok, skriven av en högst ovanlig människa.

Den är läsvärd, definitivt. Kommer att läsa om den igen. Och förmodligen igen. Och kommer antagligen att se nya saker då.

Miss Lyckad: Detta var en upplevelse utöver det vanliga, och Tack.

3 kommentarer:

Miss Lyckad sa...

FÖrst och främst vill jag säga att jag är så Glad över att du träffat en kille, Man, som är gjord av guld. Det finns ju En lite här och var ;). Och att du vågade gå in med hjärtat är något du ska klappa dig på axeln för, Det är inte många som Vågar. Du är stark.

Tack, för att du läst min bok. Jag hoppas att du rekommenderar den vidare till dina vänner. Jag är väldigt Tacksam för din recension. Det känns Fantastiskt att Du och andra med Dig kan känna inspiration, Rädsla och Ilska så till den grad att ni vill saker efter läsningen... som att läsa den igen.

Det är en bok som tog mycket mod och energi av mig att skriva. Stundtals var jag livrädd för vad som kom ur mig när jag var helt ärlig med mig själv. Verkligen en Erfarenhet för mig att Göra Det, och Göra Det på riktigt.

Tack!

Du får publicera mina inlägg. Allt hemligt står i boken ;). Jag har precis börjat på nästa... Puh =)!

Stor kram Fina Du! Just det... du kanske inte vill publicera iom att jag skriver om dig.

/ Miss Lyckad

Miss Lyckad sa...

Förresten, jag hoppas att du mår bättre i kroppen snart! Du får visualisera dig "frisk" ofta så cellerna vet vad dom ska göra.

Kram

/ Miss Lyckad

Anette sa...

nu är jag tillbaks till bloggeriet igen. Var tvungen att hämta andan lite och hittade den inte lika fort som jag trodde att jag skulle.

Vi ses imorgon!