måndag 23 juni 2008

Golv och allt uppåt väggarna

Nu e nästan hela golvet lagt. MEN......irriterande nog fattades vi 2 plankor. Alltså får vi iväg och köpa ett paket till, man blir lite lack.
Har beställt fond tapeten idag. Bestämde oss för en med mörkgrå, nästan svart, bakgrund och med ljusare blom mönster, lite diffust. Sen ovanpå det är det större ljusgrå-silveraktiga blom-krusiduller..........ööhh....det låter inte klokt när man beskriver den så men den är jättefin. Golvet är mörkgrått med ådring i, precis som klinker. Jättesnyggt. På de andra väggarna blir det väv med en ljusgrå-blå färg. Blir mycket grått men jag tror att det blir bra för det är ett ganska stort utrymme eftersom köket och hallen därvi gör iordning går i ett liksom. (Ohh vad jag e bra på att förklara :-O ) Så imorgon ska det slipas och spacklas - hur kul är det på en skala?????????
Men det ska göras så det är inte mycket att be för.

Midsommar är över och vi hade en trevlig afton. Var med min allra käraste syster och hennes man hos ett par bekanta till dem. Det var väldigt traditionellt med matjesill, potatis gräddfil och gräslök på em, sen grillade vi på kvällen och däremellan åt vi jordgubbar. Sen på midsommardag så började vi lägga golv. Tur att man körde på midsommarafton!!!!!!

Det var väl det jag hade för idag.

Må Gott alla goa bloggare

8 kommentarer:

Anette sa...

Det ska bli väldigt spännande att se den fondtapeten på väggen....
blomkrusiduller är väl inte det man relaterar till dig och L i första hand :))

kram

Gisan sa...

Så skönt att midsommarhelgen flöt på så fint. Lycka till med all "förfining" av hemmet! :-) Stora kramar...

Gisan sa...

Har just läst din kommentar hos mig. Boken kostar 135:- och är du intresserad så maila mig på gisan71@hotmail.com så fixar vi det. KRamar...

Elisabeth sa...

Vill bara titta in och lämna en kram... tack snälla för att du bryr dig om oss, dina ord bär mycket nu!

Varm kram..

Sarah sa...

Lagom retligt när det saknas så lite. Det är kul att renovera - när det är färdigt ;)

Marieiskogen sa...

Visst är det typiskt?..
Så lite som fattas...
Ibland tror jag att fabrikanterna räknar ut det så bara för att djävlas...
Hoppas på bilder på det färdiga resultatet senare.
Ha det gott// M

Miss Lyckad sa...

Hej Vännen!

Jag hoppas på en bild när allt är färdigt. Jag anser att det är viktigt att trivas i sitt hem. Det skapar en harmonisk människa. Kanske vill man inte ens gå hemifrån om man skulle tro på vissa reklamfilmer...

Tack för din "hemliga" kommentar. Förståelse skapas genom ärlighet, och info så jag kan förstå dina motiv... Eh, ja, du vet nog vad jag menar utan att jag avslöjar något.

Bra att du ger bort diverse saker. Hoppas du ger bort mer.

Mår du bra idag?! Fredag! Underbart!!! Sova sova säng säng säng.

Jag hinner inte skriva så mycket nu, är borta mycket på jobb, men jag hälsar på så ofta jag hinner.

Kram

/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -

Elisabeth sa...

Men är du bara för gullig, eller!! De vackra orden som jag får "låna" ska jag verkligen förvalta väl!
Å precis så är det ju... vi bär varandra igenom!
Ni är många som bär mig just nu... och jag tror inte det finns en kväll som jag inte har bett att det ska komma en dag, därborta i framtiden, då jag kan få bära er igenom..!!
Tack snälla snälla vän!!

Varm kram..