tisdag 10 juni 2008

Fotboll, sjöben och filosofi

Nu börjar det dra ihop sig till avspark. Ska bli spännande att se vad sverige kan göra mot Grekerna. Det är ju så kul med fotboll, får bara hppas att det går bra för sverige nu, men tyvärr tror jag att många har allt för höga förväntningar på våra pojkar när de säger att sverige vinner nog. Det tror inte jag men jag tror och hoppas att de kan ta sig till en semi iallafall.

Känner mig ganska sliten ff efter helgens äventyr. Spände mig nog lite mer än jag trodde ute på böljan den blå. Sömnen blev det inte mycket av med i helgen, isäng kl 24 och up kl 7. Sen frukost, disk och förberedelser för avgång. Men jag tar det att jag är trött och har ont för det var så himla kul.

Jag har idag beställt boken Miss Lyckad skrivit. Med tanke på alla recentioner jag läst så vet jag faktiskt inte vad jag har att vänta mig. Har nog aldrig varit så........spänt förväntansfull som jag är på denna boken.

Dagens "yngstasonensfilosofier"

"Mamma, om jag fyller år på en måndag så fyller jag ju år på en tisdag sen och sen en onsddag, torsdag och så. Men varför är det så och var tar den dagen vägen??"
"Öhhh..." var väl det intelligenta svar jag kom med.

Den ungen, han ställer de mest märkliga frågor som jag inte ens har funderat på. Så det är väl bra att man har en sån i huset så man kan fundera på de stora frågorna..............

Må Gott

5 kommentarer:

Miss Lyckad sa...

2-0 till Sverige. Det är Fantastiskt.

Din son är uppenbarligen superhärlig. Såna frågor får oss vuxna att baxna å expandera hjärnan.
Vad roligt att du beställt boken...=) Bli inte rädd i början bara;)

Ha en fin kväll.

/ Miss Lyckad -En bok till dom som bryr sig! -

Elisabeth sa...

Din "yngstesonensfilosofier" är verkligen så komna från ett klokt litet barnahjärta!

Varm kram..

Gisan sa...

De håller verkligen våra hjärnceller vid liv med sin stora frågor :-) Kramar...

Jessica sa...

Tack alla för kommentarerna. Det är alltid kul att få respons på det man skriver.
Och visst är det skönt att sverige vann........
kram kram

Sarah sa...

Men visst var fotbollen ett lyckopiller? Och det är skrivet av en som har lite svårt för bollsport. Men kul var det.

Ja de små liven, det har många filosofiska tankar ;)