måndag 8 december 2008

Sönerna filosoferar

För det mesta brukar jag ju bara skriva om yngste sonen, det är han som klurar mest på saker och ting, men denna gången är de båda två inblandade. Hade hämtat dem hos sin kusin T. När vi körde hem så satt de och pratade om att de hade varit i min mage (anledningen kommer jag inte ihåg). Lille J sa då plötsligt att först kom J (storebror ut) sen kom han ett år senare. "Ja för att när jag kom ut så började du växa lite mer" sa min store J.
TYstnad en stund, jag sa inget för jag ville se vart det tog vägen i deras tankar liksom.
Då kommer min yngste med detta:
"Mamma, stackars A (min syster) som hade ju alla tre i magen hon måste ju varit supertjock, hur fick de plats"
Då bröt jag helt opedagogiskt ut i ett gapskratt. Fick ju sen förklara att man inte har alla sina barn i magen samtidigt. Utan man har en åt gången, förutom om man får tvillingar.
"VA???" blev reaktionen från båda två.
"Men då måste man ju göra sex flera gånger" Säger lille J
"Fy vad äckligt" sa store J
(Nä minsann nu skriver jag deras namn Jonatan och Jacob heter de)

Som tur är så mötte vi en ambulans i rasande fart så de fick annat att tänka på.
Det började bli lite invecklat tyckte jag.

2 kommentarer:

Gisan sa...

Hahaha... De är ju underbara med sina funderingar hit och dit. Man får verkligen konstiga fundringar från dem ibland. kramar...

Anette sa...

Anledningen kommer här...
De hade sett bilden på våra magar och satt o pratade om den när vi fikade. Jacob tyckte att min mage var minsann jättestor, mycket större än din....
sen fortsatte de att prata om det där när de lekte vidare. Sen ska det ju vandra runt i huvet på dem en stund innan de har funderat klart.....