tisdag 16 december 2008

Skakigt uppvaknande

Vaknar. Sängen skakar. Det mullrar. Blir först alldeles förvirrad, tror det är Jacob som ligger och hoppar. "Är det jordbävning?" tänker jag. Men nej det kan det ju inte vara. Känner mig alldeles konstig. Kommer ihåg att jag vaknade någongång under morgonen och var alldeles kallsvettig, illamående och yr ast jag låg ner. "Äh, det var bara inbillning".
Sitter och äter frukost med Rix Fm på. Nyheter - stort skalv i skåne nu på morgonen, mätte 4,7 på richterskalan,epicentrum ca 7 mil från oss . Oj, tänkte jag, då hade jag rätt.

Morgonen har hittils spenderats framför tvn och surfandes, för att få lite uppdatering. Största skalvet på över 100 år sägs det. Tavlor hänger på sniskan, grejer har flyttat sig. Brädor i trädgården har flyttat sig. Obehagligt säger jag bara!! Och overkligt.
Undrar om det kommer efterskalv, det pratar de ju alltid om, att det kan komma sådana som e lika starka som huvudskalvet. Huvaligen!!!
Känner mig ff alldeles konstig. Yr liksom och lite illamående.
Nån annan som känt det???

Skakig kram från en lite rädd jessica

4 kommentarer:

Gisan sa...

Man kan ju få ångest för mindre. Det är ju sånt man läser om i tidningar som rapporterar från USA t ex. Kramar i massor...

Anonym sa...

Fy,,,huvvaligen!! Jag hade blivit skiträdd!!!
Jag hörde fler bloggare som kännt av detta skalv,,,unoett,,,mariasbetraktelser och även Diqueen uppe i Sundsvall - men här upp kände vi inget. Det måste vara fruktansvärt obehagligt,,,
Hoppas obehaget och rädslan har lagt sig nu när det gått ett tag...

kramar

Gisan sa...

Kramar och God Jul från mig...

Anonym sa...

God jul på dig. Om du inte fått Anod-priset ännu så får du det närsomhelst från en syster nära dig.

Kram
Agneta