måndag 15 december 2008

Kärlek och vänskap

titta på detta, jag fick rysningar, så fint så rörande så ..........vilt!!!!
Hittade den hos Vindensmelodi




Helgen har varit sådär full som den bara kan var. I lördags fyllde Jacob 6 år. Ja må ahn leva och present i sängen naturligtvis. Han fick ett airhockey spel av oss. Ojojoj vad här har spelats, det är kul när man hittar det där som de blir sååå glada för. Kusin T kom i lördags oxå, Jonatan och Jacob blev jätteglada. T sov här och de e så goa de där tre. Man säger att de ska vara tysta men de kan inte låta bli att ligga och viska en stund. Sen i går var det dags för kalas. I år firades det hos systeryster. Hennes T och min Jonatan är födda med 2 veckors mellanrum och hennes man och Jacob fyller år på självaste lucia. SÅ....vi delar på det, slår ihop födelsedagarna. Ena året firar vi hos henne och nästa hos mig. Det är himla praktiskt faktiskt.

Jacob fick 4 olika star wars figurer och han blev såå glad. Det är mycker SW nu. De leker det spelar det och lever det. Och det är ett ständigt paxande för att vara Darth Vader. Själv tycker jag väl inte att det är så himla kul med SW men jag har ju fått lära mig en del så man kan hänga med när de pratar om all figurer som finns med. Och naturligtvis fick jag en såndär go Jacob kommentar:"Det är tur att jag har en sån bra mamma". Goe killen!!!

Var inne på en vindens melodi och läste lite och såg lite vinterbilder som hon tagit. Fy bubblan vad jag e avis för att de har snö och kallt. Vill med ha det!!!!!!!!Här är det bara en massa blask jämnt, fast ibland kan det snöa hela 1 cm. Och då blir det snökaos, detta enligt kvällstidningarna. Fast visst kan jag hålla med en del för folk här nere fattar inte att det vita blir halt när det fryser till och fortsätter köra som o det var 20 plusgrader. Kan tänka mig att ni i norr skrattar gott åt detta. Och det med all rätt. Men jag önskar ändå att vi hade kunnat få en riktig vinter med 10-20 minus och 40 cm snö. Vill vill vill! Tänk bara att kunna åka pulka med pojkarna och ta med varm choklad och vara ute hela dagen och busa och leka i snön. Som när jag var liten. Kommer ihåg att i hörnet på vår gata var där alltid en jättestor vall av snö som man kunde bygga en snögrotta i, och snölyktor var ju obligatoriskt att göra, liksom snögubbar som var högre än en själv. Jag skulle verkligt vilja att mina barn fick uppleva detta, en riktig vinter. Det är vi inte bortskämda med här i söderland kan jag säga.

Imorgon ska jag tll min stresscoach igen. Det ska bli skönt!!

Kram till er alla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och va kul att du gillar min blogg,,,,välkommen! Jag blir alltid lika glad över nya som lämnar ett litet tassavtryck :-) Den där fina bilden "I´m sorry" tar jag gärna med mig,,,

Varma Kramar till dig

Gisan sa...

Vilken underbar film det är! Jag gråter hur många gånger jag än tittar på den. Kramar...