söndag 27 juli 2008

Mmmmm..........njutning

Detta är livet. Fy bubblan vad vi har det skönt. Har varit ute på sjön nu i 2 dagar, och vädret är helt helt underbart. Om jag ska hitta något minus så är det att vi inte har haft nån vind. 1-5 m\s
och det räcker liksom inte när man ska segla. Vi har dessutom en ganska stor båt som BEHÖVER vind. Hon går som ett skott när vi har mycket vind men utan så känns hon som en betongklump.
Men jag älskar detta. Har kunnat ligga på däck och sola hela resan idag. Vinden i ansiktet och salta stänk och sol sol sol suck. Seglade i morse och vid middag så stannade vi i en liten vik och badade i ett himmelskt vatten sen åt vi lunch.
Landade i en liten, superfin, jättemysig, helt bedårande hamn på en liten ö som heter GullHolmen. Fixade iordning båten och sen traskade vi iväg till en badplats som ligger vid en massa klippor, och kastade oss i havet. Underbart! Så superhärligt, riktigt somrigt och..............ja jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, själavård kanske....för det är det detta är.
Efter maten var det dusch som gällde. DET var oxå jätte jätte jätte skönt. Håret blir ju som en stor svinto tuss när man badat i saltvatten.
Sambon och jag tog en promenix över ön och hamnade på västra sidan på en massa klippor. Där satte vi oss och tittade på solnedgången. Känns ganska överflödigt att säga att det var vackert som sjutton, romantik på hög nivå.
GullHolmen ligger i norra skärgården ganska långt ut, så där var bara ett par kobbar till och sen hav hav hav. Ganska häftigt att tänka att om man börjar simma så kommer man inte till land förrän man kommer till England! Men det var inte min första prioritering kan jag säga.....;)
Nu e det snart natti natti..........men det är svårt att slita sig från en såunderbar kväll. Det är alldeles ljummet, och då och då kommer en doft av tång och salta vindar.
Jag mår förträffligt just nu. Hoppas att ni oxå gördet. Vet en av mina bloggvänner som inte gör det och till dig och din dotter skulle jag vilja skicka lite sinnesfrid och själaro från skärgården.........

Go natt

3 kommentarer:

Gisan sa...

Åh så härligt det låter! Jag är glad för din skull även om jag inte skulle vilja byta. Kramar...

Vickie sa...

Ja du, det låter faktiskt helt fantastiskt. Även för mig som aldrig har seglat... eller åkt båt heller för den delen. Om man inte räknar Finlandsfärjan eller båtarna till Köpenhamn & Helsingör förstås men det är nog knappast samma sak?! :-)

Miss Mess sa...

Åh, vad härligt det låter! Balsam för själen.. :0)