fredag 25 juli 2008

klaga är dumt men.....

Fan vad det har varit varmt idag!!
Vädret kunde ju ge ett par dagars förvarning innan det blir bastu ute. Jag hinner inte med när det svänger så fort. Hoppas nu bara att det håller i sig, vi ska ju segla en vecka till, och det hade varit skönt med lite sol o värme. Bara det blåser lite så vi kommer någonstans.
E det fint väder så innebär det att vi kan kasta dragg och bada lite, det kunde vi inte förra veckan. Enda gången vi kunde bada var i naturhamnen, och det var inte jättevarmt i vattnet då om man säger så.

Var hos pappsen igår och firade honom.han fyller egentligen år på söndag men då e vi ju inte hemma så det fick bli igår, och fira måste man!!!! Sina kära, älskade föräldrar..........

Så..nu ska vi segla en vecka och sen när vi kommer hem är det inte långt till skolstart. Det har gått attans fort detta sommarlovet. Men på sätt och vis ska det bli skönt. Normala rutiner, och ffa får man vara lite för sig själv. E jag superego som tycker det???? Finns säkert de som tycker det. Men jag tror oxå att det finns fler än jag som känner så.
Sitter och kollar på Morden i Midsomer. den är ganska kul. Med såndär brittisk understatement humor och underliga twistar i mordfallen. Det är lite sommar för mig med Detective Inspector Barnaby och hans undersåtar.

Får väl börja koncentrera mmig lite på det annars missar man säkert nåt väsentligt.
Ska försöka blogga lite på böljan den blå.
Må gott och bränn er inte i solen.

2 kommentarer:

Vickie sa...

Jag tycker faktiskt ändå att det är liiite för varmt nu. Man kan ju knappt andas känns det som och när man kommer utomhus känns det som utomlands, när man just stigit av planet och värmen slår emot en... Nä, jag tycker det kan hålla sig runt 20-25 grader, det är lagomt för mig! :-)
Ta det lugnt på sjön!
Kram!

Elisabeth sa...

Ja, jag håller med dig... det känns som lite somrigt med "Morden i Midsomer"...
Vi brukar även se allsången strax före, men vi tycker inte att det är lika bra som tidigare år..!

Varm kram..

Ps. Ja, med kära föräldrar tar man sig en bra bit här i livet...!