tisdag 6 maj 2008

Terapiarbete i maskroslandet

Våren är här......eller sommaren kanske man ska säga.
Funderar lite över hysterin kring trädgårdsarbete när solen skiner och fåglarna kvittrar. Överallt vart man än går ser man folk som står med ändan i vädret och plockar i rabatter och dånande gräsklippare som gör gräsmattan fin. Har själv viss noja när det gäller trädgården. Har en stor del ut mot gatan som har försökt skötas någorlunda.....men........sen har vi en del på baksidan som har varit insynsskyddad. Detta tills för någon vecka sedan när grannen bestämde sig för att NU ska tujahäcken bort. Diskussioner har förts om detta i ca ett års tid eftersom häcken stod på tomtgränsen mellan vårtoch deras. Men nu tog grannen tag idetta. Så nu har vi en icke existerade häck...avsågad, uppgrävd och bortforslad. Nu till problemet.......baksidan syns. Så jag har spenderat ett antal timmar med att försöka få bort dessa gula huliganer som invaderat vår trädgård. Plockade och plockade och plockade........och vad nöjd jag var när där inte var en maskros i sikte. Dagen efter kliver jag upp och tittar ut.........Du kan nog gissa vad mina ögon skådade. En #%&=:!"¤ massa gula eländes blommor som stolt (eller hånfullt) tittade tillbaka mot mig. Jaha då vad det hårdare tag som gällde. Blom och rot utplåning. Vet du hur förbannat tråkigt det är när man tagit upp en hel hög och det ändå inte syns och det är hur många som helst kvar??????? Man kan bli knasig för mindre. Så nu skiter jag i att grannen och trottoargående personer ser baksidan, för det finns roligare saker att göra.
Nej nu kallar sängen snart, hoppas bara att maskrosorna inte invaderar mina drömmar.

Sweet dreams

1 kommentar:

Marieiskogen sa...

Kan meddela att det är mycket roligare att rensa maskrosor om man har någon eller några som livligt påkallar att DOM bara VILL HA maskrosorna!!
Syftar på två st marsvinsdamer i familjen som avgudar den som kommer med en knippe...

Lycka till med den ojämna maskros-kampen//M