lördag 17 maj 2008

Samvete, samvete

Inatt har den lille skruttungen sovit jättegott. Men han har ont!
Men en hel natts sömn gjorde susen. Jag sov oxå som en klubbad oxe (trots att sverige förlorade hockeyn mot Canada). Med tanke på att jag bara sov 1.5 timme förra natten så är det kanske inte så konstigt. Men nu börjar ju det dåliga mamma samvetet komma ikapp. VARFÖR lät jag honom sova där uppe? VARFÖR var jag inte snabbare in till honom? Kan tänka mig att alla mammor förstår hur jag känner och tänker. Det är hårt att se sittt barn ha så ont.

Det är ju dessutom väldigt svårt att aktivera ett barn som har svårt att röra sig, han smyger ju runt som en gammal gubbe just nu, försiktigt försiktigt rör han sig.

Annars knalla livet på som vanligt en lördag.
Ha det gott!!

ps grattis på
nationaldagen Norge

2 kommentarer:

Marieiskogen sa...

Hej du!
Tack för påhälsning!
Jag tror att allting har ett syfte på något sätt.
Du lät honom sova däruppe för att han behövde det. Han gillade det, i af då.
Det är liksom livets gång...
En fram och två tillbaka...
Alla mammor, oavsett ålder på barn, har konstant skuldkänslor för att de gjort si eller så mot sina barn- särskilt sina söner- döttrar är något annat.
Och att aktivera barnen
- ursäkta mig - men det fixar dom själva, kanhända med skiftande resultat men dom klarar det. Är säker på det - det är mammorna som inte klarar av gnället...
Dessutom tycker jag personligen att det är bra att barnen har tråkigt ibland. Dom behöver det också. Det stimulerar deras egen initiativförmåga.
Jag hoppas att du förstår hur jag menar?
Det är inte så att jag klandrar dig på något sätt utan jag försöker peppa dig att tänka positivt i eländet. Klart att jag också förstår att du känner dig skyldig för sonens olycka och så vidare, men det hade kanske hänt ändå, och hur hade det känts om du nekat honom att sova där uppe?
Hade du kunnat vara snabbare? Hurdå??

Verkar som vi förlorar även bronsmatchen, men det gör inget.
Jag tycker dom/vi är duktiga ändå.

Ha det gott//M

Marieiskogen sa...

Hej igen!
Något måste ha hänt. Kan inte lämna kommentarer på de senare inläggen.
Marsvinstanterna tackar för övertänkta maskrosor. Dom var smaskens. Annars klagar dom mest hela tiden för taskig service, sen leverans o så där...
Ha det//M