torsdag 30 oktober 2008

Virrhönor och galenpannor

Det kan man kalla systeryster och mig. Många tokigheter har det blivit. Hon e 8 år äldre än mig men vi e jämnåriga ändå.....(jaja, anette lilla jag veeeet att folk frågat om vi e tvillingar).
En helg för en massa år sen satt vi hos henne och hinkade grogg, och spelade Bingolotto. Bra på lyset blev vi och mitt i allt så fick jag för mig att jag skulle prova hennes linser :O. Det gick mindre bra. Där satt jag med linser i ögonen och tårarna rann (jag som inte ens hade brillor på den tiden) och skrattade så jag fick kramp. Hysteriskt kul hade vi men vi har inte en aning om vi vann eller inte......
En annan gång gick vi på en öde väg och gapade och skrek med varsen snöpinne händerna. Varför? jo, för att vi var rädda för vildsvinen och skulle skydda oss med ovan nämnda snöpinnar.
Som om det skulle hjälpa!!!!!


Detta kom jag på när jag läste en annan blogg där skribenten e galen i att plocka svamp. Varken jag eller syrran kan hitta svampuslingarna om vi så står mitt uppe i dem och de e 1 meter höga och dessutom ber oss plocka dem.

Så bilden jag har i huvet e hon och jag yrandes omkring i en skog febrilt letandes efter skogens guld, medans våra fötter skoningslöst trampar ner de små liven till små svampmoshögar. Vi sliter vårt hår och svettas och flåsar men inte en svamp i sikte, sen ser jag mamma komma spatserande med en överfull svampkorg, hon pekar och säger att där e ju jättemycket svamp.
För hon och pappsen e bra på det där med att hitta svamp.

Ja, det var bara lite tankar som ploppade upp såhär på kvällen och jag var ju bara tvungen att skriva ner det.

Ha det gott

2 kommentarer:

Anette sa...

Hahahahaha...fniss fniss och lite gapskratt till........
Men just så är det..
Ja jisses, Dr feelgood landade just rakt ner i hjärtat.

kram och vi ses på lördag

Gisan sa...

Tack för att du gav mig ett gott skratt! Kramar...