lördag 4 oktober 2008

Efter MYCKET letande

hittade jag den. Tracys Hämnd. Jag har letat på allsköns ställen på nätet men det har ej stått att finna. Så igår när jag var på Maxi så bara stod den där i ett ställ, och jag högg ett exemplar snabbt som ögat. Så nu har jag 5 timmar och 20 minuters tracy framför mig. Jag ska njuta av varje sekund.

Nu e det oktober. Jag kan inte förstå vart tiden tar vägen. Igår hade vi christine igen, hon som har KBC med oss. Vi pratade om framgång. Vad är det.
Det kan ju vara vad som helst beroende på vem man är och vart i livet man är - för mig är framgång att klara av att gå till min kurs varje dag, att handla på vägen hem och sen fixa middag till familjen. För mig är inte framgång att sitta på ett flådigt kontor och tjäna 40000 i månaden och ha värsta mercan och ett hem som e dyrbart. Men det är kanske det som är framgång för andra. Vi pratade om mål som man har. Hon gav en bra förklaring till hur hn ser på det. Ett mål behöver inte vara stort. Det behöver inte sträcka sig veckor eller månader fram i den. Just nu är mittt mål att få iväg ansökningshandlingarna till skolan.
Vad är framgång för dig, vad har du för mål i livet? Det är intressanta frågor tycker jag.
Ha en underbar helg
Kram

4 kommentarer:

Gisan sa...

Jag har både kortsiktiga och långsiktiga mål just nu. Dessutom njuter jag av själva känslan att ha mål. Att livsviljan infunnit sig så att det över huvud taget är möjligt för mig att tänka i målbilder. En del av mina mål rör mit skapande. Kramar...

Elisabeth sa...

Tracys hämd? Åh, jag känner igen det... men kan inte alls placera det i huvudet! Jo, men var det inte hon som blev satt i fängelset.. och sedan fick möjlighet att hämnas på någe sätt? Du hör ju... minnet!! Inte det bästa! Men jag minna att jag tyckte att den filmen var himla bra!

Varm kram..

Ps. Modigt och starkt av dig att börja läsa... mycket!!

Anonym sa...

älskar tracys hämnd!!!

och bra svarat förresten om jag läser andra inlägget här nere. Det är svårt det där med vad man ska svara på vetgiriga smås frågor.

:-)

Jag har mailat dig!!

Anonym sa...

och jag tycker att framgång i livet är när man är lycklig med hur man har det. Glad i sin livssituation liksom. Har mycket lite med det materiella att göra egentligen..