tisdag 30 september 2008

Eftersom en del av er undrar

så ska jag berätta vad jag svarade på sexuellt frågan.
Jag hänvisade till boken vi läste om hur barn blir till och sa att sånt som har med sex att göra kan man säga är sexuellt.
"Jaha" svarade sonen och var nöjd med det svaret.
Men jag måste säga att även om man blir lite ställd så är jag väldigt glad att han kommer till mig med de frågorna, och jag är väldigt noga med att svara honom och försöker göra det på ett sätt som gör att han förstår.

Jag har bestämt mig nu förresten. Jag ska börja plugga, om jag kommer in dvs.
jag ska läsa till Behandlingspedagog på en folkhögskola. Den är på 2 år, och tydligen är det ganska lätt att få jobb efteråt. Det känns skönt att ha bestämt sig, att ha ett mål.
Så nu ska ansökningshandlingarna in och sen blir det till att vänta.

Följande låt tillägnar jag en vän här på bloggen, hon har det kämpigt och till henne vill jag säga
Jag har varit där vet hur du mår.



...............mina tankar finns hos dig och E.

6 kommentarer:

Sarah sa...

Vad roligt att du ska börja plugga! Var är det någonstans?

Anonym sa...

Grattis till det nya målet. Visst är det underbart att ha ett mål att stäva mot och dessutom är det vägen som är mdan värd.

Kram

Gisan sa...

Lycka till med ditt pluggande! Så härligt att du har hittat ett mål att "jobba" mot. Det mår man bra av. Kramar...

Anonym sa...

Jag läser till behandingspedagog och det är en bra utbildning! Vart ska du läsa någonstans?

Vickie sa...

Du är för go (ja, jag tar åt mig)!! Tack snälla. Det blir nog bra det här. Det måste det bli.
Och du gör helt rätt i att börja plugga. Det är det bästa jag har gjort (förutom min son förstås)!

Ha en trevlig helg, kram!!

Anonym sa...

Roligt att du tittade in på msn hemsida. Jag läser på Braheskolan Visingsö behandlingspedagog 80 poäng. Trivs bra och miljön är trivsam. När ska du börja studera?