måndag 27 oktober 2008

Ayur Veda är....

total avslappning och oerhörd njutning. Vi var ju i Tyskland i helgen och hälsade på sambons syster. Vi var inne i Braunschweig och shoppade lite, sen plötsligt säger hans syster att nu ska du och jag på ett annat håll. "Ehh,va???"
Så vi gick till bilen och körde iväg. Där satt jag totalt ovetande om vad som skulle ske.
Så..vi kör till en annan by där hans syrra har sin praktik (hon e sjukgymnast)
Där talar hon om att jag ska få en ayur veda massage i födelsedagspresent av min älskade sambo. Jag var helt inställd på att det skulle vara sån form av mambojambo grej där man skulle mässa en massa men nej..............
Började med ett ljummet fotbad samtidigt som hon masserade huvet med varm olja med lavendelessens i. Ljuvligt.........sen fick jag lägga mig på britsen och det fortsatte med ansiktsmassage, sen hela kroppen. Ohhhh mmmmmm njuuuutning.
I 2 timmar höll hon på. Och den varma oljan var helt underbar. Det var så skönt. Har ju skrivit en del om min stress och ångest och allmänt "mådåligt", men under denna behandlingen bara rann allt det av mig. Höll på att somna......det var så totalt avslappnande så det var nästan overkligt.

När det var klart fick jag en kopp varmt te, sen kördevi hem och jag fick lägga mig i ett varmt bad. Kan säga att man är helt totalt oljig när man e klar. Överallt!!!!!
Kan inte tänka mig ett bättre present!
Tack tack tack vill jag säga igen till sambon som tänkte på detta..............du e bäst!!!

Tjing

ps. till vicki mitt nyvunna intresse är stickning, jepp som en gammal mormor sitter jag här och klirrar med stickorna

1 kommentar:

Gisan sa...

Vilken underbar present att få! Precis vad du behövde och förtjänade!
Klirrande stickor låter rogivande och roligt. Måste nog gå och köpa mig några nya nystan idag. Tack för inspirationen! Kramar...