måndag 20 oktober 2008

Päls o systerterapi

I helgen var jag hos allra käraste syster. Gosade med mina små systerdöttrar Cilla o Sally.
Det är gosigt med pälsterapi. (Ska kanske tillägga att det är små hundar:O)
Man blir attackerad av små pälsbollar som blir hysteriskt glada när man kommer. Först ska Cilla komma upp i famnen och gosa sen är det Sallans tur. Skulle man, gud förbjude, göra det i omvänd ordning då tittar de på en som om man e helt knäpp och så får man en högst förnärmad blick av den lilla primadonnan Cilla Sally e för rolig för när man tar tag i henne och ska lyfta upp henne så hoppar hon liksom upp i lyftet....om ni fattar vad jag menar.

Sen är det ju en fördel att systeryster finns oxå, men henne har man inte tid med förrän hundarna fått sitt. Men sen e det så skönt att bara vara med henne. Min allra käraste syster.
Hon e min bästa vän i livet....min stöttepelare. Det finns ingen bättre. Det finns ingen som känner mig som hon, som jag kan vara så bara JAG med. Det finns ingenting jag inte kan prata med henne om, även om hon e sådär besvärlig och ställer frågor som man inte vill svara på, eller kanske man inte vill veta svaret själv??? Hennes T är lika gammal som min store J. T är född 17 April och J den 3 Maj. Det var läckert, att vara gravida samtidigt. Vi tog ett foto när vi var i 9:onde månaden, vi stod med magarna mot varandra, det är ett häftigt kort. Vi hade sagt hela tiden att i vi skulle göra det och det var i grevens tid att vi fick det gjort för bara några dagar senare kom T.
När jag fått reda på att jag var med barn så messade jag henne
"Gissa vad? Jag fick 2 blåa streck idag"
2 minuter senare fick jag svaret:
"Jag fick ett rosa kryss igår"
Woahh........gissa om jag slog hennes nummer i 190 sen.
Det var fräckt
Nej nu ska jag skriva upp lite om vad jag ska fråga dem på skolan i em när jag ska dit på studiebesök.
Ha en bra dag

6 kommentarer:

Anette sa...

Nu sitter jag på jobbet och nästan
bölar.....
kram

Anonym sa...

Du har nästan rätt Jessica. Du har en underbar storasyster, men inte världens bästa för det har jag. Men hur som helst så har jag inte glömt vad jag lovat dig. Jag har bara inte hunnit inskaffa det jag behöver än. Men innan jul blir det.

Kram

Elisabeth sa...

Viktigt att ha någon nära sig,som man får vara "jag" med!

Varm kram..

Gisan sa...

Så skönt att du och din syster har så fin kontakt! Kramar...

Anette sa...

Väntar med förtjusning på att du ska skriva något om ditt nyvunna intresse ;)

Vickie sa...

Visst är det härligt med systrar! Jag har också världens bästa storasyster & hon är guld värd!

Men nu blev jag nyfiken, vad är det för "nyvunnet intresse" du har skaffat dig?? ;-)