torsdag 16 oktober 2008

Bakslag !!!!!!

Jaha så gick det bakåt igen. Fick besked på att det inte är intagning förrän till hösten nästa år.
Hade innan fått reda på av vår kursansvariga, på den jag går nu, att det skulle vara intagning nu till våren. Men så är inte fallet. SÅ...vad ska jag nu göra under tiden???????
FK kommer att få spel. Jag kan ju inte läsa ett halvår på någon kurs, och jag kan inte gå tillbaka till mitt jobb, och jag känner inte för att gå hemma i 8 månader till. Innan trodde jag att saker och ting var på väg att lösa sig, även om jag inte kommit in på skolan än men jag är ganska övertygad om att jag skulle kunna komma in. Så den stress jag haft i kroppen de senaste veckorna har dubblats på två dagar. Oro oro oro är väl bäst beskrivning på hur det är just nu.
Det har ju faktiskt lite med de nya fk reglerna att göra. Det i sig är en stressfaktor.
Man känner sig jagad, nu m-å-s-t-e man hitta något. Fick ju ett ganska bra avg. vederlag från jobbet men det gäller ju bara om jag säger upp mig själv, och om jag nu inte har något att göra och fk inte kan hitta något åt mig så kan de säga upp mig och då e det adjöss med avgångsvederlaget. Jippie!!!!
Känns som pannkaka allting just nu

Imorgonska vi ha Christine i KBC. Det ska bli skönt att få prata lite med henne nu när det är som det är.

Tack till alla som orkar med att läsa min blogg just nu. Den e lite mörk och dyster och djup.
Så TACK , känns gott att det finns så fina människor som läser och kommenterar det jag skriver det ger lite energi, blir alltid så glad när jag ser att det finns en kommentar.

Varför gör man en reklam med korvar, sushi och bröd som åker in i en betongvägg!
Det är en reklam för Reanult. Sen texten: Kör franskt!
Jag fattar faktiskt inte! Men en del reklam är ju totalt obegripliga. Fast en del är kul. ICA- Stig tex och Telias e lite kul. Det blir lite som en följetong. MEN det är alldeles för många reklamavbrott, visst kan jag förståatt det är för att kanalerna ska kunna finansieras men........
ja ni förstår.
Nu e det dax att sluta för idag
Ha det gott alla

4 kommentarer:

Anette sa...

Men du, du kan ju läsa en skrivarkurs i vår!!
Jag har sökt en och du kan lämna in en sen anmälan, förvisso hamnar du i reservhögen (tror jag) men det är ju en lösning på våren....

Vi kan väl pratas vid i morgon

Sarah sa...

Korven är svensk, sushin japansk och baguetten fransk! Och det är bara baguetten som inte går sönder i krocken ;)

Hoppas det andra löser sig, jobbigt när det inte vill funka...

Elisabeth sa...

Här är det ju också lite rörigt i själen just nu... men vi får försöka hjälpa varandra så gott vi bara kan!
Vi får helt enkelt hjälpas åt att övertyga varandra om att DET KOMMER LJUSARE TIDER!!!

Jag är dålig på att kommentera lite överallt just nu... men jag vill ialla fall att du ska veta att jag finns här.

Var rädd om dig... och en varm kram går i tanken till dig nu!

Ps. Håller med dig i ditt skriv om reklamen...!

Elisabeth sa...

Glömde ju att fråga: Är det ok att jag lägger upp en länk på min blogg till dig? Du skriver mycket som är tänkvärt och bra..

Varm kram...