lördag 25 november 2017

Chockade mig själv och skrev efter jul......väldigt långt efter jul.
Intentionerna är fortfarande att jag ska blogga igen men hittar inte riktigt inspirationen.
 Men nu har jag hittat en hobby som jag vill skriva om. Jag arbetsprövade ju på ett ställe där konst tillverkades. Har testat alla möjliga grejer där. Gjuta i betong, papier mache, lera och handarbete bla.
Och jag har blivit helt besatt av att virka. Trodda ALDRIG att det skulle vara något för mig men det är verkligen jätteroligt. Stickat har jag gjort innan men det har jag aldrig riktigt fastnat för. Skillnaden på virkning och stickning är att virkandet går sååååå mycket fortare och man har inte så djäkla många maskor att hålla reda på. Från början var det bara  det enklaste jag gjorde , typ grytlappar. Men ju mer jag virkar ju mer vill jag utmana mig själv. Har gjort två ponchos som jag gjort helt utan beskrivning, min egen design och det är jättekul att se att man kan. Har oxå gjort en spindelsjal som jag hittade hos kungenomajkis.blogspot.com. Hon har väldigt bra beskrivningar som är lättare att förstå än vanliga mönster. Detta gav mig idén att kanske göra lite samma sak......fast ännu enklare beskrivningar. Tycker att många mönster är lite svåra att förstå så tänkte att man skulle göra några inlägg med virkning-för-dummies typ..... Så kan man kanske hoppas att det är någon som tycker det är bra. Är kanske inte någon som läser min blogg längre....hahaha. Får väl försöka promota den på nåt vis...
Så mina kommande inlägg kommer handla om virkning.
Ha det gott