fredag 15 december 2017

Lite ljusare

Vaknade idag och det kändes faktiskt lite ljusare.
Får ta till vara på de dagarna för jag vet inte när den där ångesten tar över igen.

Något som ger mig en stunds ro här hemma är Rituals produkter. Deras duschskum är helt magiskt. Och de doftar så fantastiskt gott. Fick när jag fyllde år presentkort där plus att jag hade ett presentkort som jag fick när jag slutade på min arbetsträning. Var där samma dag som jag fyllde år för går man dit på sin födelsedag så får man en present. Trodde att man kanske fick en liten provförpackning men man fick ett duschskum plus 20% rabatt på hela köpet. Fantastisk förmån även om det känns lite pinsamt att säga att man fyller år och vill ha sin present. Hade så pass mycket på mina presentkort så jag kunde köpa en hel ritual. D.v.s duscholja, scrub, duschskum och bodycreme. Att göra hela ritualen känns som att gå på spa. Skummet känns alltid lyxigt men att använda det  i ritualen är ren och skär njutning. För den som inte vet vad ritualen innebär så börjar man med oljan. Sen tar man scruben utan att skölja av oljan. Sen duschar man av sig det och avslutar med skummet. Känns som att tvätta sig med ett moln. Sen avslutar man med kroppskrämen. Brukar släcka ner i badrummet och tända ljus när jag gör hela ritualen för att få den där lite extra mysiga känslan.

Denna är favoritdoften just nu.




Grejerna är ju inte lite dyrare än vanliga saker men å andra sidan så är de dryga och varar länge.

Tänkte när jag använt upp halva burken med scrub att man måste ju kunna göra en egen som man kan använda mellan varven. Så jag googlade runt lite och har nu gjort en egen som doftar helt ljuvligt.
Använde socker och en neutral olja. Sen hällde jag i torkat och finmalt apelsinskal och avslutade med lite blad från grönt te. Funkade klockrent!! Har även gjort en ansiktsscrub där jag använde finsalt, olja, lite kaffesump och apelsinolja som jag gjort själv. Superhärlig!
Blir ju rätt mycket billigare att göra det själv men ett bra alternativ, åsså kan man spara de "riktiga" sakerna till när man vill lyxa till det lite extra.

//J